cody

Alla inlägg under augusti 2011

Av Susanna - 30 augusti 2011 23:09

Skönt att komma igång med träningen igen efter sommaren. Vi tränade tillsammans med Bettan och Bailey. Dom är så duktiga. Det är roligt och inspirerande att träna tillsammans med dom. Vi hjälptes åt att träna ingångar på plan . Nyttigt! Det kan man inte träna för mycket . Har man inte hunden med sig från början ser det slarvigt ut och ger avdrag på helheten.

Vi tränade på 2:ans hopp över hinder. Det är inte lätt att säga hopp och kasta boll samtidigt över hindret när man är 49.

Det är många saker på en gång, som tur är så har jag en hund som inte vissnar. Han gör  gladeligen det om och om igen  med samma stora arbetslust  

Det var skottränig idag , vi har int varit där på hela sommaren så vi valde att träna på plan  under skotten. Han reagerar inte alls .  Vi gjorde ingen  platsliggning idag, det tar vi nästa gång,vi tar en mjukstart med det .

Av Susanna - 30 augusti 2011 09:33

Kallt och ruggigt idag också. Snart måste vinterjackan på :(  Fast det är faktiskt vackert med alla höstfärger också .  

Cody fick ett dampanfall   jag blir tokig på honom ibland. När jag har mina andra hundar, Freja och Ally, med så vid möten med andra hundar blir han tokig. Han skäller och spänner upp sig och morrar och går på. Jag har provat allt men inget funkar! Jag drar honom bakom mig för att tala om att jag har koll på läget, men det funkar dåligt...

Är det någon som har något tips?

 




Av Susanna - 29 augusti 2011 15:28

Jag kan inte förstå att jag har haft Cody i 1 1/2 år! Tiden går fort när man har kul!!Såhär såg han ut när han var en liten plutt.  


Nu är han stor och en riktig buse.  

Av Susanna - 29 augusti 2011 13:17

  Här kommer mitt första inlägg i bloggen. Tänkte försöka skriva så mycket jag kan om vad jag och Cody hittar på med.

Idag känns det verkligen som hösten är på väg. Regn och rusk var o varannan dag.


I helgen var vi iväg och provtränade med Team Nos på Eslövs Brukshundsklubb.

Regnet stod som som spö i backen och vi blev dygnsura..  

Det var väldigt spännande och nervöst, men jätteroligt!

Får jag vara med i Team Nos så blir jag väldigt lycklig för det här är ett gäng som tränar tävlingsmässigt och är grymt duktiga:)


Ska provträna en gång till med dom och sen får vi se när terminen är slut om Cody och jag platsar i gänget!

Det är precis sådan träning som jag vill jobba med, positiv och målinriktad träning!

Vi håller tummarna  

 


Just nu håller vi på att träna på att ingångarna ska bli snyggare. Har tagit fram musmattan och jobbar med target. Med hjälp av target och klickern ska vi nog få rätt på det!


När det gäller platsliggning, för att han ska ligga helt stilla tänkte jag shejpa in hakan i backen.

Ingångar på tävlingsbanan tränar vi hela tiden och första steget i fritt följ med snabb belöning.

Vi kämpar på!





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards