cody

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Det är lyx med bra träningskamrater!

Av Susanna - 25 oktober 2011 15:48

Träning på Veberöds BK, det är ju min hemmaklubb. Den klubben ligger jättebra med all störning runtomkring.

 Det är hästar och får, folk som promenerar med sina hundar. Skolklasser som springer förbi i full fart.

Sen är det skog runtomkring också .

 Idag när vi kom till apellplanen så var där 4 hundar som sprang och lekte och 2 damer som stod och pratade inne på planen , nog många som rastar sina hundar där tror jag.

Det ligger ju en och annan hög med bajs    Jag gick inte in förrän hundarna var kopplade.

Jag gillar förmiddagsträning, då är både jag och Cody pigga. Idag tränade vi med Anki och Chip och Birgitta och hennes Ebba .  Gemensam platsliggning, det kan man aldrig träna för mycket på.

Jag går och gömmer mig och det funkar bra, han ligger fint.

Vi fick lite hjälp av Anki med hoppet. Cody hoppar som bara den nu, men nästa steg är att han ska sitta . 

När han hoppar och har landat på andra sidan ska jag säga ex, braaaa! När han vänder sig om efter bollen ska jag kasta. Inte för många rep. och några med bollen precis när han lämnar min sida så att han ser bollen framför sig när han hoppat annars tror jag att farten minskas.

Och jag måste tänka på att stå still !!! Det är inte lätt. :)


Rutan fortsatte vi att träna med att han bjuder på det, klick och belöningen bak i rutan.

Linförighet tränar vi alltid. Den går bra, det svåra tycker jag är när man är klar med ett moment och ska gå till ett annat. Då kan jag tappa honom, det är bara att jobba på.     

 
 
Bettan

Bettan

25 oktober 2011 19:55

Vet ju vad jag hellre hade gjort än att jobba........... suck.....men desto roligare när man väl får släppa loss :-)

http://baileythecollie.wordpress.com

 
Ingen bild

susanna

25 oktober 2011 22:27

Det är så kul att träna med sin hund :)Man blir glad och känner sig lycklig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 3 januari 2012 22:53


Nu är jul och nyår över, skönt tycker jag. Har inte skrivit på länge. Jag har varit ledsen över Allys bortgång. Vi har inte gjort så mycket mer än att varit i hallen och några gånger på Anklams brukshundsklubb. Kan inte skriva så mycket mer just ...

Av Susanna - 17 december 2011 14:37


Ja nu har jag inte skrivit på ett tag . Ally har gått bort och så har vi förlorat  en av våra dräktiga marsvinshonor i toxicos och en kull marsvins ungar . Vi har stor sorg i huset. Jag har 2 till som tur är , vissa tar mer plats än andra och Ally ho...

Av Susanna - 11 december 2011 20:42

Idag har Ally vandrat vidare och lämnat en stor sorg efter sig. En tomhet och saknad som inte går att beskriva, men i våra hjärtan kommer hon alltid finnas kvar.         Man kan aldrig förbereda sig på detta. För bara några månader sen sprang hon r...

Av Susanna - 7 december 2011 18:23


Datorn håller på att gå sönder, kan bara gå in ibland.Vi var i hallen och tränade i Fredags den 2/12. Fick till rutan och ett jättebra ställande. Fick kommenderingshjälp av Bettan.   I söndags den 4/12 skrev jag till domaren på vintertävlingen i ...

Av Susanna - 30 november 2011 21:14

Ja nu har jag varit lite lat och inte skrivit men såklart har vi tränat.  I Tisdags på VBK  med det vanliga tisdagsgänget och idag har vi varit på Sydöstras BK Träning och sedan en fikastund tillsammans med andra hundtokar :)   Jag hade min dot...

Ovido - Quiz & Flashcards