cody

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Våra senaste påhitt..

Av Susanna - 20 november 2011 19:28

Nu har Amanda varit sjuk igen, förkylning och feber. Men lite saker har ändån hänt sen sist jag skrev...


Andra gången för inomhusträning i fredags i Marsvinsholm. Tar ju lite tid att strukturera sig när det är en ny grupp, men denna gången kändes det som att vi fick mer flyt! :)

 

Här tränar vi rutan!

 

Här tränar vi linförighet!

 

Sitt i grupp.

Min man Mats fick minsann vara med och kommendera lite:)


Vi var på officiell utställning i Åstorp i lördags i öppen klass.

Hade inga större förväntningar men Cody fick 3:e pris och rött band och bedömningen excellent.

Här kommer bedömningen:

Medelstor, medelkraftig, vackert huvud och uttryck, bra ögon och öron, bra hals och rygg, välvinklad, bröstet måste utvecklas, bra päls, utmärkt rörelser, temp. UA.


Det var spännande!   

 

 

Här står vi och väntar på bedömningen.

 

Vi träffade Ingrid och Isa!


Efter utställningen hade vi bokat tid för extriörbeskrivning, det gjorde Margareta Hawkins.

Han blev godkänd. När det blir dags att kora honom har vi gjort den biten.








 
 
Bettan

Bettan

20 november 2011 22:06

Det rä nog en god idé att man innan vet vad man vill träna, eftersom både tid och utrymme är begränsat. Det gick ju fint på utställningen, det klarade ni galant ju med fin kritik dessutom.

http://baileythecollie.wordpress.com

 
Ingen bild

susanna

20 november 2011 22:24

Ja , det var kul och trevligt .

 
ingrid

ingrid

21 november 2011 08:37

ja Grattis igen till bra kritik! Jättekul! Fick ju inga bättre foto än vad ni hade själva tatt! Men ett på dottern iallafall som jag ska skicka1 Tack för sällskaper så hörs vi!

http://clematis.bloggo.nu

 
Ingen bild

susanna

21 november 2011 10:33

Tack själv! Jag var så nervös så det var skönt att ni var där :)

 
Ingen bild

Göran

21 november 2011 20:21

<u> Vilken fin hund! :)</u>

<hr />

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 3 januari 2012 22:53


Nu är jul och nyår över, skönt tycker jag. Har inte skrivit på länge. Jag har varit ledsen över Allys bortgång. Vi har inte gjort så mycket mer än att varit i hallen och några gånger på Anklams brukshundsklubb. Kan inte skriva så mycket mer just ...

Av Susanna - 17 december 2011 14:37


Ja nu har jag inte skrivit på ett tag . Ally har gått bort och så har vi förlorat  en av våra dräktiga marsvinshonor i toxicos och en kull marsvins ungar . Vi har stor sorg i huset. Jag har 2 till som tur är , vissa tar mer plats än andra och Ally ho...

Av Susanna - 11 december 2011 20:42

Idag har Ally vandrat vidare och lämnat en stor sorg efter sig. En tomhet och saknad som inte går att beskriva, men i våra hjärtan kommer hon alltid finnas kvar.         Man kan aldrig förbereda sig på detta. För bara några månader sen sprang hon r...

Av Susanna - 7 december 2011 18:23


Datorn håller på att gå sönder, kan bara gå in ibland.Vi var i hallen och tränade i Fredags den 2/12. Fick till rutan och ett jättebra ställande. Fick kommenderingshjälp av Bettan.   I söndags den 4/12 skrev jag till domaren på vintertävlingen i ...

Av Susanna - 30 november 2011 21:14

Ja nu har jag varit lite lat och inte skrivit men såklart har vi tränat.  I Tisdags på VBK  med det vanliga tisdagsgänget och idag har vi varit på Sydöstras BK Träning och sedan en fikastund tillsammans med andra hundtokar :)   Jag hade min dot...

Ovido - Quiz & Flashcards