cody

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Susanna - 2 oktober 2011 20:57

Jag har inte skrivet på ett tag . Hela familjen har varit förkylda och hängiga.

Nu är vi på benen igen och Cody och jag tar nya tag.

Cody har varit fruktansvärt uttråkad och terroriserat Freja och hittat på bus .

Han har jagat matte hela dagarna och väntat på att nåt kul ska hända.


I torsdags var vi och tränade på Veberöds Bk med Bettan , Bailey och Anki , Chip.

Det var trevligt att träna tillsammans men det var inte min bästa dag och då är det inte så lätt för Cody!

Vi tränar på vårt hopp sitt hopp.  Här klistrar jag Cody med blicken , måste tänka på att inte titta på honom .Inte titta på hunden, hur lätt är det!  Vi kämpar på..

Jag har köpt rutband med koner så att vi kan träna rutan själva. Det går faktiskt bra. Här använder jag klicker så att han får tänka. Inkallning med ställande går också bra, vågar inte andas..



 

Idag (Söndag) har vi varit i sökskogen. Det var ett bra tag sedan , vi har haft en massa annat för oss. Familjen behöver också uppmärksamhet.

Lite ringrostiga var vi men Cody var arbetsvillig och duktig som vanligt.

Han for in i skogen och hitta en figge, tog rullen och ut till matte i full fart.

Cody tycker det är jätteroligt med sök, figgarna är ju roliga typer som både har godis och beröm.      Här är Cody i full fart mot figgarna!

  Här kommer Cody!

  Här får Cody godis och beröm av figgen Anita.




Ovido - Quiz & Flashcards