cody

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Susanna - 7 oktober 2011 12:44

Måste också berätta att jag har fått erbjudande om inomhusträning  i en hall med konstgräs nu i vinter. Varannan fredag.

Det har jag tackat ja till och tycker det ska bli jätteroligt. Känner mig så priviligerad att få träna ihop med ett duktigt tävlingsgäng.   

Av Susanna - 7 oktober 2011 12:05

Kallt idag , vi fick sällskap i skogen vid Veberöds BK imorse av en labbe och en liten pudel.

Vi gick en rätts lång runda , alla var lösa och skötte sig fint. 

Cody var nyfiken på den lilla pudelflickan. Hon var så söt tyckte Cody.

Dom var trötta och nöjda efter promenaden.  


Freja och Ally fick sitta i bilen en stund medan Cody och jag tränade på hoppet som vi haft lite jobbigt med. Det är nog ett konstigt problem.  När jag är otydlig så blir han osäker.

Vi gjorde som vi fått tips om , stå still och titta över hindret, inte titta på hunden .

Rätt som det var sprang han emot hindret och hoppade   , då var jag snabb med kongen . Samtidigt som han hoppade så kastade jag den .

När han var över så var kongen framför honom.

Perfekt! Det var timing ,säkerhet och lugn som behövdes.

Låter skitlätt med det är det inte alltid.

Vi gjorde så några gånger sen gick det som tåget.

 Nu ska vi hoppa hoppa och hoppa.  När det sitter bra ska jag lägga till ett sitt på andra sidan. En sak i taget.

  Här är Freja och Cody i parkoppel.

  

Morgonpromenaden!

Ovido - Quiz & Flashcards