cody

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Stå still!

Av Susanna - 14 oktober 2011 19:47

Idag har jag tränat med Bettan ,bailey och Ingrid ,Isa.

Cody var jätte förväntansfull.

Vi tränade naturligtvis på vårt hopp.  Nu springer han emot hindret utan att jag behöver säj något.

Naturligtvis förbereder jag honom genom att säga: Nu ska vi hoppa. 

Nu när jag har fått till det med bollen och att jag står still så går det skitbra!!

Nu ska vi bara komma till nästa steg som är att han ska sätta sig.  

Jag hade aldrig klarat detta utan bra träningskompisar.


Vi tränade på rutan med klicker och han går in i rutan och ställer sig.

Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare nu ?


Apporten som är vårt jätte pest moment. Har testat alldeles för många olika tekniker. Han hämtar den, leker med den , håller den .

 

När det kommer till att han ska vara vid min sida och hålla den i mun och gå då funkar det inte. Vet inte hur jag ska kunna komma vidare. ?


Vi avslutade med en fika och en skön promenad.

Imorgon ska jag och Cody träna för Mona Kjernholm i Tyringe. Det ska bli kul.

Det är så jättekul och intressant med lydnad.  :)

 
 
Ingen bild

ingrid

14 oktober 2011 20:12

Ja tack för idag!" Gav mig iväg lite snabbt men.. sorry. Träna på rätt va det e så kommer du på vad som passar er! ha det bra o trevlig helg!!

 
Bettan

Bettan

14 oktober 2011 20:36

Allting går, vissa saker kräver bara lite mer tid och tålamod. Ha så kul i morrn

http://baileythecollie.wordpress.com

 
Marie & Åska

Marie & Åska

15 oktober 2011 01:41

Kul att ni tränar på så flitigt.Har lite förslag ang apporten men du kanske provat detta? Man kan prova att vända ryggen emot och lekfulllt springa iväg när han tagit apporten.Antingen så tar du bara apporten (kommando tack tex) när han kommer ikapp dig samtidigt som du vänder dig lite bort från honom (ej tittar på honom)eller så ropar du varågod och slänger en belöning så att han får spotta ut apporten själv.
Bara lite tankar som du självklart kan kassera eller prova.. Lycka till oavsett vad du väljer.

http://Htpp://.www.maries-hundar.se

 
Ingen bild

susanna

15 oktober 2011 15:26

Hej Marie !
Tack så mycket för dina tips! Jag ska absolut ta och fundera på detta :)Jag är jätteglad för all hjälp. Cody är min första hund som jag tränar med.
Det här att inte titta på honom är jättesvårt, man vill ju ha ögonkontakt men det är inte alltid bra om man har en sådan kontaktsökande hund som Cody.

 
Marie & Åska

Marie & Åska

17 oktober 2011 04:26

Hej Igen Susanna!
Man skulle verkilgebn inte tro att detta är den 1
:a hund du tränar med :)lovar gott för framtiden.
Ser/läser att du redan provat apportering med att slänga belöningen hos Mona. Blir kul att följa era framsteg.

http://Htpp://.www.maries-hundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 3 januari 2012 22:53


Nu är jul och nyår över, skönt tycker jag. Har inte skrivit på länge. Jag har varit ledsen över Allys bortgång. Vi har inte gjort så mycket mer än att varit i hallen och några gånger på Anklams brukshundsklubb. Kan inte skriva så mycket mer just ...

Av Susanna - 17 december 2011 14:37


Ja nu har jag inte skrivit på ett tag . Ally har gått bort och så har vi förlorat  en av våra dräktiga marsvinshonor i toxicos och en kull marsvins ungar . Vi har stor sorg i huset. Jag har 2 till som tur är , vissa tar mer plats än andra och Ally ho...

Av Susanna - 11 december 2011 20:42

Idag har Ally vandrat vidare och lämnat en stor sorg efter sig. En tomhet och saknad som inte går att beskriva, men i våra hjärtan kommer hon alltid finnas kvar.         Man kan aldrig förbereda sig på detta. För bara några månader sen sprang hon r...

Av Susanna - 7 december 2011 18:23


Datorn håller på att gå sönder, kan bara gå in ibland.Vi var i hallen och tränade i Fredags den 2/12. Fick till rutan och ett jättebra ställande. Fick kommenderingshjälp av Bettan.   I söndags den 4/12 skrev jag till domaren på vintertävlingen i ...

Av Susanna - 30 november 2011 21:14

Ja nu har jag varit lite lat och inte skrivit men såklart har vi tränat.  I Tisdags på VBK  med det vanliga tisdagsgänget och idag har vi varit på Sydöstras BK Träning och sedan en fikastund tillsammans med andra hundtokar :)   Jag hade min dot...

Ovido - Quiz & Flashcards