cody

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Fulltofta 2

Av Susanna - 16 oktober 2011 22:53

Idag var det underbart väder. Perfekt väder för en dag i skogen. 

Vi blev helt förvånade idag ,vår skog var borta. Kvar var ett kalhygge.

Visste inte om vi skulle stanna kvar och köra där.

 

Bestämde oss för att det kunde vara rätt spännande så vi blev kvar.

Man fick verligen se vart man trampade, håll och grenar överallt.

Vi var 5 st i dag. En liten ny Flate Coted retriver tik som var jätteduktig.

Det är kul och se hur hundarna jobbar.

Boxern Eddie kämpar på jätteduktigt fast han tappar fokus ibland.

Tekla som är Risensnauzer rusar i full fart genom skogen  och hittar sin figgar.

Och så har vi 2 st Goledenretrivers , pojkar bägge .

Duktiga bägge två,jobbar på helt olika sätt. 


Cody var 3 :e man ut i skogen. Han tycker det är jätteroligt fast matte snurrar till det ibland. Figgarna har av någon anledning kört med godis vid påviset , idag bestämde vi att det var bättre med kampen.

Cody älskar att kampa och leka och svarar bättre på det.

Han kampade som bara den hos figgarna .

Vi kämpar på men det är mycket att lära, vi skyndar långsamt.

Nästa gång är den 23/10  på Söndag 

  Här står Cody och väntar på att få vara med.

 

 
 
Ingrid

Ingrid

17 oktober 2011 13:27

Visst va det ett härligt väder!Tyvärr e det kalhygge på många ställen även här!ha det bra.

http://clematis.bloggo.nu

 
Bettan

Bettan

18 oktober 2011 06:10

Full rulle som vanligt här :-) HAde jag vart ledig idag hade jag hängt med er på lite hundträning i dag :-(

http://baileythecollie.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanna

18 oktober 2011 06:40

Tack, det hade varit trevligt. Regn idag, skitväder!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 3 januari 2012 22:53


Nu är jul och nyår över, skönt tycker jag. Har inte skrivit på länge. Jag har varit ledsen över Allys bortgång. Vi har inte gjort så mycket mer än att varit i hallen och några gånger på Anklams brukshundsklubb. Kan inte skriva så mycket mer just ...

Av Susanna - 17 december 2011 14:37


Ja nu har jag inte skrivit på ett tag . Ally har gått bort och så har vi förlorat  en av våra dräktiga marsvinshonor i toxicos och en kull marsvins ungar . Vi har stor sorg i huset. Jag har 2 till som tur är , vissa tar mer plats än andra och Ally ho...

Av Susanna - 11 december 2011 20:42

Idag har Ally vandrat vidare och lämnat en stor sorg efter sig. En tomhet och saknad som inte går att beskriva, men i våra hjärtan kommer hon alltid finnas kvar.         Man kan aldrig förbereda sig på detta. För bara några månader sen sprang hon r...

Av Susanna - 7 december 2011 18:23


Datorn håller på att gå sönder, kan bara gå in ibland.Vi var i hallen och tränade i Fredags den 2/12. Fick till rutan och ett jättebra ställande. Fick kommenderingshjälp av Bettan.   I söndags den 4/12 skrev jag till domaren på vintertävlingen i ...

Av Susanna - 30 november 2011 21:14

Ja nu har jag varit lite lat och inte skrivit men såklart har vi tränat.  I Tisdags på VBK  med det vanliga tisdagsgänget och idag har vi varit på Sydöstras BK Träning och sedan en fikastund tillsammans med andra hundtokar :)   Jag hade min dot...

Ovido - Quiz & Flashcards