cody

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Sök!

Av Susanna - 23 oktober 2011 23:01

Idag var det sök i Fulltofta 2 . Underbart väder  . Vilken tur 2 helger på rad med fint väder.  

Första slaget gick han bra ut , tog rullen och kom med den.

 

Avlämnandet har vi fått en liten konflikt i, han går inte ända fram med rullen nu .

Han springer förbi mig släpper rullen . Vi i gruppen har bestämt att jag ska ha godis och belöna honom med när han kommer fram. Sen fokus och visa.

Då har jag svårt att stå still, och svårt att låta bli att titta på honom.

Han är jätteduktig att springa ut och hämta sin rulle men jag har så svårt att stå still och inte titta på honom så det känns som vi får backa lite så allt blir positivt och roligt.

 

Men det gör ingenting jag har hellre en hund som tycker det är jätteroligt och är förväntansfull.När det gäller belöningen hos figgen tycker jag kampen och leken är bättre än godis.

 

Här är det  jag som är rörig!!! jag blir tokig på mig själv, hur svårt kan det vara att stå still!  Här får han en gotta och ska ut och visa efter det.

 


Här får vi instruktioner om nästa skick.   

 
 
ingrid

ingrid

24 oktober 2011 08:04

Verkar kul med sök! O vilket underbart väder det vatt hela helgen, man vill inte det ska ta slut. Tror inte det blir lika fint idag måndag! ha det bra!

http://clematis.bloggo.nu

 
Ingen bild

susanna

24 oktober 2011 10:54

Det är jättekul, men mycket att lära!

 
Bettan

Bettan

24 oktober 2011 18:41

Du får tänka att ju mindre du gör desto mer kommer Cody jobba. Du måste va en hejjare på att dansa ;-)

http://baileythecollie.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 3 januari 2012 22:53


Nu är jul och nyår över, skönt tycker jag. Har inte skrivit på länge. Jag har varit ledsen över Allys bortgång. Vi har inte gjort så mycket mer än att varit i hallen och några gånger på Anklams brukshundsklubb. Kan inte skriva så mycket mer just ...

Av Susanna - 17 december 2011 14:37


Ja nu har jag inte skrivit på ett tag . Ally har gått bort och så har vi förlorat  en av våra dräktiga marsvinshonor i toxicos och en kull marsvins ungar . Vi har stor sorg i huset. Jag har 2 till som tur är , vissa tar mer plats än andra och Ally ho...

Av Susanna - 11 december 2011 20:42

Idag har Ally vandrat vidare och lämnat en stor sorg efter sig. En tomhet och saknad som inte går att beskriva, men i våra hjärtan kommer hon alltid finnas kvar.         Man kan aldrig förbereda sig på detta. För bara några månader sen sprang hon r...

Av Susanna - 7 december 2011 18:23


Datorn håller på att gå sönder, kan bara gå in ibland.Vi var i hallen och tränade i Fredags den 2/12. Fick till rutan och ett jättebra ställande. Fick kommenderingshjälp av Bettan.   I söndags den 4/12 skrev jag till domaren på vintertävlingen i ...

Av Susanna - 30 november 2011 21:14

Ja nu har jag varit lite lat och inte skrivit men såklart har vi tränat.  I Tisdags på VBK  med det vanliga tisdagsgänget och idag har vi varit på Sydöstras BK Träning och sedan en fikastund tillsammans med andra hundtokar :)   Jag hade min dot...

Ovido - Quiz & Flashcards