cody

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Susanna - 5 september 2011 17:32

  

Fick denna bild av Malin Andersson, som var en av kursdeltagarna.

Jättefin bild!

Malins blogg- http://scarfaze.blogg.se/

Av Susanna - 5 september 2011 14:16

I helgen var Cody, jag och familjen iväg på lydnadsläger i Röstånga.

Det var en återträff från sommarens lydnadsläger på Ystads Brukshundsklubb.

Vi var åtta stycken som tränade hela helgen med två superduktiga instruktörer, Anki och Leif och jättetrevliga kurskompisar.

Det var väldigt roligt och givande. Inspirerande till tusen!

Alla tränade på sin egen nivå, vissa moment gjorde vi tillsammans såsom plats/sitt i grupp, linförighet/fritt följ.


Vi fick egentid där vi själv fick bestämma vad vi ville träna på.

PÅ lördagen valde Cody och jag apportering, så vi kommer vidare med det för det har vi haft lite problem med.

Han har bra gripande och håller fast, springer ut och hämtar och kommer snabbt in men vid avlämnandet släpper han apportbocken en bit ifrån mig, så det övar vi på. Fick tips om att träna avlämnandet seperat, ta med vänsterhanden, säga loss och ge snabb belöning.   


Vi tränade även på hopp från lydnadsklass 2 och linförighet, starter.

Jag tränar mycket på första steget med Cody eftersom att han ligger på och är ivrig.

Fot för Cody betyder rakt fram, men tänk om jag vill gå höger? Så det jobbar vi på.

Söndagen bestod också av gemensamma moment och egentid. Vi fick prova på fjärren och inkallning med ställande. Jättekul! Inkallning med ställande är ett moment som inte är så lätt har jag förstått. Kasta -stå det var ett bra tips.

Vi gör en inkallning-höjer handen ovanför huvudet i en kaströrelse- säjer stå! Och han ställer sig! Wow!          Superroligt. Kunde aldrig tro att det skulle vara så kul att träna hund. Helt beroendeframkallande!

Provade även på dumrutan. Hur ska vi kunna lära oss allt. Vilken tur att Cody är så arbetsvillig, han vissnar aldrig. Vi gör jämt fel men Cody  är lika ivrig hela tiden. Han vill inget hellre än försöka förstå vad hans förrvirrade   matte menar. Cody och jag längtar redan efter nästa kurs.  Fortsättning följer!!  









Ovido - Quiz & Flashcards