cody

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Susanna - 14 september 2011 10:23

Träning på förmiddagen är bäst!    Då är både matte och Cody pigga.

Skitjobbig blåst men det är ju höst nu. Var blev sommarn av?

Vi fortsatte på vår hoppträning. Nu har han förstått att ordet hopp betyder hopp över hinder. Idag var det så att när jag sa : Nu ska vi hoppa , så sprang han emot hindret. Jättekul. Vi bryr oss fortfarande inte om utgångspositionen. Nu måste vi jobba på att befästa ordet hopp. Vi gick vidare till att jag gick runt och klappade i marken gick tillbaka och tittade på punkten. När Cody gjorde samma sa jag hopp och kastade bollen. Ja!!! Jippiii!!   En bit på vägen. Det är så kul när man känner att man förstår varandra. En underbar känsla. :)  Som vanligt tränar vi passivitet mellan momenten.

Linförighet tränar vi alltid på. Mycket starter och svängar. Han är jätteduktig och han tycker det är så roligt. Han riktigt ber om att få jobba. Jag börjar alltid i utgångsposition, inga ingångar inget jobba. Det fattade han direkt, för jobba vill han. Lekstunder får han bara i momenten och han älskar allt man hittar på. Han har superförväntan.   

Vi har också börjat träna platsliggning med dold förare. Det tar jag väldigt försiktigt.

Lägger honom plats, lämnar honom med bestämda steg, går bakom. Står en liten stund gömd, går fram ifrån gömman men står fortfarande kvar. Har fått proffstips om att gå fram och tillbaka ifrån gömman skapar otrygghet och det vill man inte ha.

Han ligger lungt och fint. Vi förlänger tiden efterhand.  Fortsättning följer.....

    


Ovido - Quiz & Flashcards