cody

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Susanna - 19 september 2011 14:17

Träning med Bettan och Bailey , Anki och Chip. Idag gick det inget vidare med träningen trots jättegoa,trevliga och superproffsiga träningskompisar.


Idag kändes det helt segt. Blev jag kommenderad fram gick jag bak och så vidare.   Ibland vill jag ha en bulldog och inte en Cody. Vi körde linförighet, det gör vi alltid. Språngmarsch, då har jag en hund som går från 0-100 på 2 sek, jag måste springa lungt, inte vifta med armarna eller vara yvig.

Som det är nu så måste jag jobba på att springa mer lungt annars hoppar Cody och studsar som en gummiboll vid min sida. Han kan få för sig att nafsa lite vid min sida. Så vill vi inte ha det. Jag måste vara lungnare, limma armbågarna vid min sida och starta lungt. Det ska vi träna på.

Jag måste få mer pondus och bli mer säker. Hoppas jag blir det någon gång....Det är inte så lätt. Det känns som jag har ett dynamitpaket i koppel som kan smälla av när som helst.

Men jag vill och försöker lära mig!

Ställande under inkallning gör han bra. Är rädd att jag ska förstöra hans förväntan och fart.

Hopp över hinder och sitt, där strular jag. Han hoppar över hindret, efter det så måste jag hjälpa honom med "sittet" så han förstår att han ska sitta.

Då står jag där som en kåldolme och tittar och glömmer att hjälpa honom.  

Ibland känner jag mig för gammal och trög!

Vi får ta nya tag...


Ovido - Quiz & Flashcards