cody

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Susanna - 15 september 2011 12:38

Det är så kul att träna hund:) Idag har vi fått proffshjälp av Anki som var instruktör på Lydnadslägret i somras. Vilken lyx! Linförighet och starter ,svängar , halter som vanligt. Sen tränade vi på det hemska momentet inkallning med ställande. Måste tänka: kasta ,stå . Ett par stycken med kasta , stå. Sedan handrörelse ,stå. och boll.  Det går faktiskt bra. Han ställer sig snabbt! Jag vågar knabbt andas. Är så orolig att jag ska förstöra det.. Efter det rak inkallning och han kommer i full fart och får bollen bakåt när han är ca 1 m ifrån mig. 

Vi hoppade hinder och fortsatte ifrån där jag sliutade igår. Nu har han fattat.  Nästa steg är att jag säger sitt, och att han hoppar tillbaka . Det gick hyfsat. Träna träna.

Rutan provade vi. Står på nära håll ,safear den och skickar och säger stå. Han ställde sig men det var säkert bara tur, vi får köpa en ruta så vi kan träna på det.  

Detta är så kul, jag känner mig alldeles lycklig inombords när vi får till det och när jag förstår hur jag skall lära Cody. Återigen fick jag en påminnelse om mer pondus, mer säkerhet, säkrare steg osv. Men ju mer jag lär mig ju bättre blir det och ju mer kan jag sträcka på mig. Denna timmen gick jättefort. Vi körde hem trötta och nöjda :)  

Ovido - Quiz & Flashcards