cody

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Susanna - 6 september 2011 21:54

Träningen i kväll med Bettan och Bailey blev på Skurups BK.  Först gick vi en liten runda sen började vi med inkallning med ställande. Vi hjälpte varandra , Bailey först och Cody sen. Fick lära mig på lägret att det ska vara i ordningen: Kasta -Stå .

Cody kommer i full fart - jag tar upp handen i luften och gör en kaströrelse och han  stannar tvärt, då säger jag stå och kastar bollen! Han har fattat. Bettan tipsade mig om att varannan gång kasta först och sen säga stå, annars räknar Cody snart ut att det kommer ingen boll.   Det är skönt att träna med proffs som Bettan och Bailey, då kan man se och lära. Sen gjorde vi en rak inkallning med kast av boll bakåt så han inte tappar fart på  inkallningen, för den är det fart på. Det är så grästuvorna ryker.    

Linförighet tränar vi alltid. Starter, höger,vänster och helt om och halt. Cody är lika träningstokig som matte:)) Apportering!! Det jobbar vi med. Han håller fast sittande vid min sida men kastar jag apporten kommer han rusande med den i munnen och släpper den en bit ifrån mig. Det är jag som gjort fel. När han kommit med den har jag bockat mig framåt . Så nu försöker jag att vända och ta ett steg med honom när han kommer. Bettan tipsade om 2 apporter. När han kommer med en ,kasta den andra. Vi ska prova. Han har ett otroligt föremålsintresse , kamp- och leklust så nåt ska väl funka..

Av Susanna - 6 september 2011 11:48

Cody  

Av Susanna - 6 september 2011 11:25

Satt och tittade igenom bilderna och hittade ett fint kort på Codys pappa.  Han bor i USA och heter Valley Park Ponderosa Pine. Cody heter ju inte Cody utan Moni Designs Sir Pine. Pine efter sin pappa och det passar bra för han har samma vackra huvud och mörkbruna utrycksfulla ögon. ;)

 

Av Susanna - 6 september 2011 10:42

Idag ska vi träna med Bettan och Bailey. Mycket att träna på och prata om  efter lägerhelgen . Nu är man fullpumpad med inspiration. Jag känner mig helt lycklig när jag tränar med Cody. Jag har fått hundträningssjukan.

Jag ska träna inkallning med ställande som nytt moment att träna in. Fritt följ tränar vi alltid. Starter med snabb belöning. Det kan man aldrig träna för mycket på.

Vi får se vad vi mer hittar på, men detta är planerat iallafall.  fortsättning följer....  

Ovido - Quiz & Flashcards