cody

Alla inlägg den 23 september 2011

Av Susanna - 23 september 2011 22:00

  Idag på Fm har vi tränat hos Ingrid som har Ronja och Isa. Två jättesnygga collieflickor tyckte Cody.   Bettan och Baily var också med.

Platsittning i grupp, Cody lägger gärna sig!

Platsliggning i grupp, jag gömde mig en liten stund. Här får jag gå varsamt fram, han får lång hals .Han har ju aldrig rest sig hittintills.

Vi fortsatte med vårt hoppande. Det går trögt, men lite bättre varje gång. 

Det är fortfarande tveksamt på mitt kommando hopp.

Går bättre är jag saefar bakom hindret.  Jag får fortsätta med det.

Tips från Bettan att jag ska springa med honom och säga hopp.

 Att jag har fart så han inte vänder sig om och tittar efter mig eller bollen.

Mycket lek hopp över hinder, jag ska absolut prova det.


Vi tränade rutan, det går faktiskt riktigt bra. Jag går in och saefar rutan , tillbaka till honom med höjd blick . Ställer mig sidan om honom och säger rutan , och han går in. Här jobbr jag med klickern och det funkar jättebra.

 Lite linförighet som alltid.


På Em var det kurs utan hund i vallning och fårkunskap.

 Vi var i rydsgård på en gård där Skånska Vallhundsklubben höll kurs.

 Dom hade en instruktör som var Domare  från  Danmark.

 Han var väldigt kunnig i andra raser också , men det var förstås bara BC där. Han visste mycket om collien . Det var jätteintressant.

Spännande att se hur dom jobbar. Det är ju inte bara att skicka in hunden i en fårhage. Jag vill lära mig från grunden, jag måste kunna läsa fåren annars går det inte att sammarbeta. Det handlar om respekt .

Min nästa hund ska vara en BC.   


 

Ovido - Quiz & Flashcards