cody

Alla inlägg den 12 september 2011

Av Susanna - 12 september 2011 21:59

Fy, vilket väder!   Det är bara hundtokar   som är ute i sådant väder.    Träning med Bettan och Bailey ikväll.

Jag kom med andan i halsen , stressat som bara den för att hinna till det bestämda klockslaget. Har kommit på att jag inte ska träna hund när jag är såhär stressad. Hyppad hund och hyppad matte är ingen bra komination.  

Det blev bara en liten minikissetur för träningskompisarna var redan på plats.

Vi började med kontakten och Cody är duktig fastän matte var rörig.

Vi gicki en cirkel åt vänster och när han inte ligger på gick vi ur den och rakt fram . Lite starter, det behöver vi jobba mycket med eftersom Cody är så på.

Hopp över hinder: fortsatte där vi slutade sist. Fick proffshjälp av Bettan, skönt med duktiga träningskompisar. Jag står framför hindret, har bollen i handen, tittar rakt fram och säger hopp. Cody tittar på mig ,inget händer. Jag får ta ett steg fram och kasta bollen samtidigt som jag säger hopp.

Cody behöver mer hjälp så bettan går över  på andra sidan hindret och håller bollen i handen . Jag står och tittar rakt fram , när Cody tittar rakt fram säger jag hopp. Han hoppar med en liten fördröjning. Han tycker det är kul att hoppa och flyger över hindret, Det gick bättre och bättre , men är fortfarande mycket fokuserad på mig istället för hindret. Någon gång ska väl poletten trilla ner.

Vi vilade en stund sen provade vi igen.

Gjorde inte mycket mer idag, regnet stod som spö i backen.

Vi får träna mer imorron....  

 

Ovido - Quiz & Flashcards