cody

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Susanna - 20 september 2011 21:13

Idag fick jag några bilder skickat till mig från USA.

Codys pappa bor ju där och kommer ifrån uppfödaren Vally Parks Collie.

Michelle, som äger Codys pappa Toby, tycker det är roligt att kunna gå in på min blogg och titta på Cody. Och själv tycker jag det är jätteroligt att hon intresserar sig eftersom att det är en stor kennel.


Hon skickade bilder på pappan Toby(Ponderosa Pine) och även på en son till Toby, som hon själv har behållt.

 

Toby. Codys pappa. Visst är dom lika?!

  Pappan, Toby.

  Tobys son Brass.

  Tobys son Brass.

Av Susanna - 20 september 2011 13:03

Nu tar vi nya tag , igår var en dålig dag!

Träning med bra kompisar är viktigtoch det kan man inte klaga på när man tränar med Bettan och Bailey.    Idag var vi på Skurups BK. Fint väder idag igen.

Perfekt hundtränarväder.

 Linförighet började vi med. Cody har så hög förväntan ,så vid halterna har han börjat smälla med käftarna,förmodligen för att vi jobbat mycket med stegförflyttningar och starter. Det måste vi få bort.

 Det funkar nästan bättre  med leksak ,jag ska börja med det istället för godis och klickern här.

Hopp över hinder fortsätter vi att träna på , det går bättre men han är fortfarande fixerad vid mig och bollen. Det går bättre och bättre.

 Jag behöver bli tydligare!Allt hänger på oss!


Rutan har vi börjat träna på.

 Vi safear först,  stå framför rutan , titta långt bort och  skicka honom samtidigt som jag kastar bollen. Han går så lätt upp i varv , vi fick en känsla av att han inte förstod vad han gjorde.

Det blev för stimmigt. Hjärnan måste vara med.

Jag bestämde mig för att använda klickern istället. Han är klickerklok och bjuder på betende så det kändes som ett bättre sätt.

Det funkade mycket bättre. Han gick in i rutan och ställde sig, klick och jag fick skynda mig fram och ge honom belöning.

Nu gäller det att få honom att förstå var i rutan han ska stå.Ska köpa en ruta och träna i trädgården.

Vi tog inte alls fram apportbocken. Det är mitt pestmoment. Ska ta fram apporten ofta hemma , blir ju aldrig bättre om vi inte tränar på det.   


Vi avslutade med en fika och en skön promenad vid Svaneholmsslott. Fortsättning följer...  

Ovido - Quiz & Flashcards