cody

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Lite träning idag!

Av Susanna - 22 september 2011 12:41

Idag åkte vi till Sjöbos brukshundklubb för lite träning. Lite småregningt, men det är bra att träna i sådana omständigheter också.

Vi började med ingång på plan med kontakt. Han ska sitta i position med full kontakt, sen tar vi några steg utan att tappa kontakten .

 Det har blivit riktigt bra! Det är bara att träna och träna.

Får inte glömma att variera steg,håll och belöning.

Vi tränade hopp över hinder. Det är bättre, men fortfarande är han som ett frimärke.

Idag använde jag klickern och lät honom bjuda på hoppet.Jag är inte säker på att han kan kommandot hopp.. Cody har så mycket energi så ibland känns det som han  springer ifrån hjärnan.

Jag måste vara lugn . Klickern funkar jättebra med Cody. Då tänker han till .

Vi gjorde inte mer idag. Få se om det blir lite hopp ikväll?

Jag måste köpa en ruta. Fortsättning följer....  

 
 
Bettan

Bettan

22 september 2011 16:46

Omväxling förnöjer. Svedala på lördag kanske? Ta med Amanda o Freja, för all del glöm inte kaffet.

http://baileythecollie.wordpress.com

 
Ingen bild

susanna

22 september 2011 19:43

Tack för att du tänker på mig! Vi kommer kanske, vet inte än hur helgen ser ut?

 
Ingen bild

Ingrid

22 september 2011 22:46

Jag undrar vem som har energi .. Attan vad ni e i gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna - 3 januari 2012 22:53


Nu är jul och nyår över, skönt tycker jag. Har inte skrivit på länge. Jag har varit ledsen över Allys bortgång. Vi har inte gjort så mycket mer än att varit i hallen och några gånger på Anklams brukshundsklubb. Kan inte skriva så mycket mer just ...

Av Susanna - 17 december 2011 14:37


Ja nu har jag inte skrivit på ett tag . Ally har gått bort och så har vi förlorat  en av våra dräktiga marsvinshonor i toxicos och en kull marsvins ungar . Vi har stor sorg i huset. Jag har 2 till som tur är , vissa tar mer plats än andra och Ally ho...

Av Susanna - 11 december 2011 20:42

Idag har Ally vandrat vidare och lämnat en stor sorg efter sig. En tomhet och saknad som inte går att beskriva, men i våra hjärtan kommer hon alltid finnas kvar.         Man kan aldrig förbereda sig på detta. För bara några månader sen sprang hon r...

Av Susanna - 7 december 2011 18:23


Datorn håller på att gå sönder, kan bara gå in ibland.Vi var i hallen och tränade i Fredags den 2/12. Fick till rutan och ett jättebra ställande. Fick kommenderingshjälp av Bettan.   I söndags den 4/12 skrev jag till domaren på vintertävlingen i ...

Av Susanna - 30 november 2011 21:14

Ja nu har jag varit lite lat och inte skrivit men såklart har vi tränat.  I Tisdags på VBK  med det vanliga tisdagsgänget och idag har vi varit på Sydöstras BK Träning och sedan en fikastund tillsammans med andra hundtokar :)   Jag hade min dot...

Ovido - Quiz & Flashcards